Ana içeriğe atla

DİREKSİYON UYGULAMA DERSİ SINAV DEĞERLENDİRME FORMU

(I) ARAÇ BİLGİSİ SORGULAMA BÖLÜMÜ
1 - Lastiklerinin havalarının yeterli olduğunu gözle veya ayakla kontrol etmiyor
2 - Aracın kaputunu açıp akünün yerini gösteremiyor
3 - Motor yağı ve motor suyu konulma yerini gösteremiyor
4 - Cam silecek suyunun konulma yerini gösteremiyor
5 - Aracın bagajını açıp, stepne, kriko, bijon anahtarı, reflektör ve ilk yardım çantasını gösteremiyor
6 - Yağ ve hararet göstergelerini gösteremiyor. Hangi durumda tehlike ifade ettiklerini bilmiyor
7 - Yakıt göstergesinin yerini gösteremiyor
8 - Uzun/kısa far, korna, cam silecek ve diğer kumanda kollarını gösteremiyor
9 - Sinyal kolunu gösteremiyor
10 - Araç içi aydınlatma lambalarını açıp kapatamıyor
11 - Dış ve iç aynaların yerlerini gösteremiyor
12 - El frenini ve ayak fren pedalını gösteremiyor
13 - Gaz ve debriyaj (Otomatik vitesli araçlar hariç) pedallarını gösteremiyor
14 - Araç kaç vitesli olduğunu bilmiyor (Otomatik vitesli araçlar hariç) Otomatik vitesli araçlarda P, N, D ve R komutlarının ne anlama geldiğini

8 - DİREKSİYON HÂKİMİYETİ
a) Direksiyon simidini doğru pozisyonda tutmuyor
b) Aracı kontrol edemiyor, sağa sola savuruyor
c) Aracı şerit içinde gezdiriyor


9 - ŞERİT İZLEME VE DEĞİŞTİRME
a) Aracı şerit çizgilerinin içerisinde kullanamıyor, iki şeridi birden kullanıyor

b) Şerit değiştirmeden önce aynaları ile trafiği kontrol etmiyor

c) Şerit değiştirmeden önce omuz üstü bakış ile kör nokta kontrolü yapmıyor

ç) Şerit değiştirmeden önce zamanında sinyal vermiyor
d) Şeridini değiştirirken yoldaki kesik ve sürekli çizgilerin anlamlarına uygun hareket etmiyor

e) Emniyet şeridini ihlal ediyor
f) Sürekli sol şeridi işgal ederek araç kullanıyor


10 - KAVŞAKLARA YAKLAŞMA VE KAVŞAKLARDA SAĞA SOLA DÖNÜŞLER
a) Kavşağa yaklaşırken yavaşlamıyor
b) Kavşağa yaklaşırken döneceği yöne uygun şeride zamanında girmiyor
c) Dönüş öncesinde zamanında sinyal vermiyor
ç) Kavşakta karşıdan ve yandan gelen araçları kontrol etmiyor
d) Kavşakta geçiş hakkı kurallarına uymuyor
e) Sağa sola dönüşlerden önce aynaları ile trafiği kontrol etmiyor
f) Sağa sola dönüşlerden önce omuz üstü bakış ile trafiğ kontrol etmiyor
g) Dönüşünü tamamladıktan sonra yönüne uygun şeride girmiyor


11 - ARAÇ SEYİR HALİNDEYKEN DEĞERLENDİRİLECEK DİĞER DAVRANIŞLAR
a) Işıklı trafik cihazları, trafik levhaları ve diğer trafik işaretlerine uymuyor
b) Trafik polisini, yol ikaz ve değişikliklerini veya diğer yönlendirmeleri fark etmiyor
c) Araç kullanımı sırasında araç hâkimiyetini ve trafik güvenliğini tehlikeye düşürecek düzeyde heyecanlanıyor ve telaşlanıyor
ç) Yaya ve okul geçitlerinde yayalara ve bisikletlilere geçiş hakkı vermiyor
d) Hemzemin geçitlerde geçiş kurallarına uymuyor
e) Geçiş üstünlüğüne sahip araçlara geçiş hakkı vermiyor
f) Araç seyir halindeyken iç ve dış aynalardan trafiğin akışını kontrol etmiyor
g) Takip mesafesini kurallara uygun olarak ayarlayamıyor

ğ) Güzergâhı bilmiyor, güzergâh dışına çıkıyor
h) Genel olarak araç kullanımı becerisi zayıf


12 - ÖNÜNDEKİ ARACI GEÇME (SOLLAMA YAPMA)
a) Sollamaya başlamadan önce aynalar ile trafik kontrolü yapmıyor
b) Sollamaya başlamadan önce omuz üstü bakış ile kör nokta kontrolü yapmıyor
c) Sollamaya başlamadan önce ve zamanında sinyal vermiyor
ç) Sollama yaparken önündeki ve diğer şeritlerdeki araçları tehlikeye atıyor
d) Sollama yaparken kendi hızını ve diğer araçların hızlarını dikkate almıyor
e) Kendisini geçmek isteyen araç olduğunda geçilme kurallarına uymuyor


13 - HIZ KURALLARI
a) Hız levhalarına uymuyor, azami hız sınırını aşıyor

b) Yaya, okul, bisiklet vb. geçitlere yaklaşırken hızını azaltmıyor

c) Trafikte seyir halindeyken gereksiz yere fren yaparak trafiği tehlikeye düşürüyor
ç) Yol için belirlenen asgari hız sınırlarına uymuyor, çok yavaş araç kullanıyor
d) Sürekli aynı vitesle araç kullanıyor, zamanında vites değiştirmiyor (Otomatik vitesli araçlar hariç)
e) Hızlanma ve yavaşlamalarda aracın hızını ayarlayamıyor


14 - ÇEVREYE DUYARLI VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
a) Aracı yüksek devirde kullanıyor (Otomatik vitesli araçlar hariç)
b) Kornayı gereksiz yere kullanıyor
c) Duruş ve kalkışları ani yapıyor, aracı ekonomik kullanmıyor


15 - GERİ GİDERKEN SAGA-SOLA (L) DÖNME
a) Geri giderken şeridini koruyarak köşeden sağa ya da sola dönemiyor (90 derece açı ile)
b) Geri giderken konilere veya kaldırıma çarpıyor, şeridinin dışına çıkıyor
c) Kalkış yaparken motoru stop ettiriyor
ç) Dönmeden önce veya dönüşü tamamlayıp tekrar yola çıkarken sinyal vermiyor
d) Dönmeden önce veya dönüşü tamamlayıp tekrar yola çıkarken aynaları ile trafiği kontrol etmiyor
e) Tekrar yola çıkmadan önce omuz üstü bakış ile kör nokta kontrolü yapmıyor


16 - GERİ GERİ GİTME 25 MT.
a) Aracı geri vitese takamıyor
b) Geri giderken aracı şerit çizgileri içeresinde gezdiriyor
c) Geri giderken şerit çizgileri içinde tutamıyor, dışına çıkıyor. Aracın hâkimiyetini sağlayamıyor
ç) Geri giderken aynalarla veya geriye dönerek arkadaki trafiği kontrol etmiyor
d) Aracı stop ettiriyor
e) Kalkış yapmadan önce aynaları ile trafiği kontrol etmiyor
f) Kalkış yapmadan önce omuz üstü bakış ile kör nokta kontrolü yapmıyor
g) Kalkış yaparken sinyal vermiyor


17 - ANİ FREN YAPMA
a) Ani fren yapıp aracı durduramıyor (Saatte 30 km hızla giderken)
b) Ani fren yaptığında aracı stop ettiriyor
c) Kalkış yapmadan önce aynaları ile trafiği kontrol etmiyor
ç) Kalkış yapmadan önce sinyal vermiyor
d) Kalkış yapmadan önce omuz üstü bakış ile kör nokta kontrolü yapmıyor
e) Kalkış yaparken aracı stop ettiriyor


18 - EĞİMLİ YOLDA KALKIŞ
a) Sağ şeritte durmadan önce aynaları ile trafiği kontrol etmiyor
b) Sağ şeritte durmadan veya kalkış yapmadan önce sinyal vermiyor
c) Kalkış yapmadan önce aynaları ile trafiği kontrol etmiyor
ç) Kalkış yapmadan önce omuz üstü bakış ile kör nokta kontrolü yapmıyor
d) Aracı hareket ettirirken 50 cm’den fazla geri kaydırıyor
e) Kalkış yaparken motoru stop ettiriyor


19 - GERİ GERİ PARK ETME
a) Koniler arasına tek hamlede giremiyor
b) Koniler arasında (İçeride) en fazla iki hamlede park edemiyor
c) Park ederken veya park alanından çıkarken kaldırıma veya konilere çarpıyor
ç) Kaldırıma 50 cm’den fazla açığa park ediyor
d) Kalkış yaparken motoru stop ettiriyor
e) Genel park etme başarısı zayıf (Park alanına girerken aracı sık sık durdurup vites değiştirmeden tekrar hareket ettirme gibi)
f) Park alanından çıkarken aynalar ile trafiği kontrol etmiyor
g) Park alanından çıkarken sinyal vermiyor
ğ) Park alanından çıkarken omuz üstü bakış ile kör nokta kontrolü yapmıyor


20 - DURAKLAMA VE PARK ETME
a) Duraklama ve park etme yasağına uymuyor

b) Duraklama veya park etmede sağ tarafa yanaşırken aynaları ile trafiği kontrol etmiyor
c) Duraklama veya park etmede sağ tarafa yanaşırken sinyal vermiyor
ç) Duraklama veya park etmede şeridin sağına veya kaldırıma yeterince yanaşmıyor
d) Park etme esnasında kaldırıma çarpıyor
e) Ani duruş yaparken araçtakilerin güvenliğini tehlikeye düşürüyor
f) Aracı terk etmeden önce el freni ile aracı sabitlemiyor
g) Aracı terk etmeden önce motoru stop ettirmiyor
ğ) Otomatik vitesli araçlarda park esnasında aracı stop ettirmeden önce vitesi P pozisyouna almıyor
h) Aracı terk ederken aracın kapısını açmadan aynaları ile arkadan gelen trafiği kontrol etmiyor


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SÜRÜCÜ ADAYLARI İÇİN

Ömer SATILMIŞ ARACIN TANITIMI PEDALLAR Pedallar aracımızın ilk hareketini almasını sağlar. DEBRİYAJ: Aracı hareket ettirme, vites büyütme, vites küçültme ve aracın tam durmasında kullanılır. Debriyaj kullanılırken KAVRAMA NOKTASINI HIZLI BUL, AYAĞINI YAVAŞ ÇEK. Debriyajdan ayağımızı iki aşamada çekiyoruz; araç ilk hareketini aldıktan sonra o noktada debriyajdan çekmeyi durdur, birkaç saniye sonra çekmeye devam et. Yaklaşık 3-4 saniye sonra ayak debriyajdan tam çekilebilir. Özellikle kış aylarında karlı zeminlerde motora ilk hareketin çok yavaş verilmesi yani debriyajdan ayağın çok yavaş çekilmesi şarttır. Aksi hâlde tekerler patinaj yapar ve araç sağa sola kontrolsüz şekilde kayar. FREN: Aracın hızını azaltmasını ve tam durmasını sağlar. Tam durmak için mutlaka DEBRİYAJ VE FRENE BİRLİKTE BASILMALI sadece ...

کاندیدای راننده

Ömer SATILMIŞ بیایید با ابزار آشنا شویم پدال ها پدال ها ماشین ما را حرکت می دهند پدال کلاج: Aracı hareket ettirme, vites büyütme, vites küçültme ve aracın tam durmasında kullanılır. Debriyaj kullanılırken KAVRAMA NOKTASINI HIZLI BUL, AYAĞINI YAVAŞ ÇEK. Debriyajdan ayağımızı iki aşamada çekiyoruz; araç ilk hareketini aldıktan sonra o noktada debriyajdan çekmeyi durdur, birkaç saniye sonra çekmeye devam et. Yaklaşık 3-4 saniye sonra ayak debriyajdan tam çekilebilir. Özellikle kış aylarında karlı zeminlerde motora ilk hareketin çok yavaş verilmesi yani debriyajdan ayağın çok yavaş çekilmesi şarttır. Aksi hâlde tekerler patinaj yapar ve araç sağa sola kontrolsüz şekilde kayar. FREN: Aracın hızını azaltmasını ve tam durmasını sağlar. Tam durmak için mutlaka DEBRİYAJ VE FRENE BİRLİKTE BASILMALI sadece frene ba...